Rujište-Kamenac 1867m

Kamenac i dolina Bijele vode sa uspona na Sivadije

Još jedan neuobičajeni pohod na Prenj koje pruža vrhunsko planinarenje, uživanje u divljem krajoliku i očaravajući pogled na veličanstvene prenjske vrhove.

Kamenac se nalazi u južnom dijelu Prenja. Njegove zapadna strane su vrlo strme stjenovite padine koje se uzdižu nad dolinom Bijele vode. Sa sjevera ovaj greben se preko Malog Kamenca počinje uzdizati kod sivadijskog Prijevorca, a njegov južni dio, preko Oblja, se spoji sa Rošce planinom. Treba napomenuti da se od kote Požar 1730, prema zapadu, odvaja jedan uski greben koji čini spoj sa velikim grebenom vrha Plavac.

Prema Plavcu

( Rošce planina i Plavac opisani u prošlogodišnjoj reportaži). U februaru smo išli kroz Crno polje prema Vršinama i tad sam uočio da bi eventualni pristup na Kamenac sa sjevera išao kroz stjenoviti teren obrastao klekovinom, što nije dobra opcija, pa sam odlučio da nekad pronađem putanju sa juga.

Kamenac sa Prijevorca

Olakšavajauća okolnost za ovaj pristup je što markirana staza sa Rujišta prema Zelenoj glavi prolazi dolinom Bijele vode koja je stiješnjena baš između Sivadija i Kamenca. Treba samo pronaći zgodno mjesto, pa sa ove staze „uskočiti“ na greben Kamenca.Pripremajući se za uspon, na topografskoj karti sam uočio da bi najzgodnije bilo pokušati negdje na kraju Dolova, pred samim planinarskim domom Bijele vode. Nisam mogao znati kakav je zaista teren i šta nas čeka na samom grebenu: stijene, kleka, šuma,vrtače...?

Mapa pripreme

Opis uspona

Polazna tačka: Rujište 1040m
Vrijeme uspona : 4h
Visinska razlika: 830m +

Za nepunih pola sata, možete se iz mediteranskog ugođaja u Mostaru naći u pravom planinskom ambijentu na Rujištima. Još sat i po pješačenja i eto nas u srcu Prenja! Do ski centra na Rujištu iz smjera Sarajeva dolazimo tako što, u Potocima sa ceste M-17,skrenemo lijevo na označenom raskršću kod policijske stanice-putokaz Rujište. Oko 15 km asfaltne ceste će nas vijugajući uz serpentine na Porimu popeti za 1000 m nmv i dovesti do hotela Snježna kuća na Rujištu.

Prije Snježne kuće treba skrenuti lijevo i spustiti se u vikend naselje na početak markirane planinarske staze za Bijele vode.

Početak staze

Staza se kratko uspinje kroz lijepu šumu planinskog bora

i onda nastavlja cestom prema Vardi, gdje dolazimo za 30 minuta.

Ispod puta sa desne strane je lijepa kamena kuća.

Nastavljamo srednjim putem i ubrzo ulazimo u mješovitu šumu planinskog bora i bukve, pa ponovo izlazimo na put u blizini devastiranog doma.

Ovdje skrećemo desno, u Vilin klanac, gdje se strogo treba držati planinarske staze zbog postojanja sumnje da je teren zagađen minama. Na vrhu Vilina klanca smo za 30 minuta od Varde, a dalje slijedi skoro potpuno ravan teren kroz Dolove. Na kraju Dolova je manji uspon nalijevo kroz šumu i tridesetak minuta od Vilina klanca smo na manjoj poljani, 5-6 minuta od doma na Bijelim vodama.

Na poljani su dva velika kamena (bouldera) i ovo je mjesto gdje ćemo napustiti stazu i „uskočiti“ na greben Kamenca.

Treba se popeti uz strmi klanac između stijena.

Ovdje još ima zaostalog snijega, strmina se prema izlazu iz klanca povećava, pa je neophodna upotreba dereza po tvrdom zaleđenom snijegu. Zatim slijedi provlačenje kroz gustiš mlade šume i klekovine, koji ipak nije potpuo neprohodan. Olakšavajuće okolnosti su to što šuma još nije izlistala, a zaostali snijeg je mjestimično zatrpao grmove kleke, pa napredujemo prilično dobro. Nastojimo hodati po zaostalom snijegu gdje god je moguće, jer ćemo tako olakšati povratak slijedeći vlastite tragove.

30-40 minuta od silaska sa staze i početka uspona kroz klanac zaobišli smo stjenovitu kotu 1596 i nalazimo se na ravnijem terenu sa rijetkom šumom starih munika.

Na obzorju se pokaže greben Male stijene iza kojeg je vrh Plavac.

Prizor nedirnute prirode i divlji pejzaž hrane naše oči i dušu, a po snijegu i tragovioma vidim da je ovdje još neko uživao. Medo se probudio! Naš sljedeći cilj je kota Požar koju vidimo na obzorju.

Nakon 45 minuta uspona kroz prelijepu staru šumu munika pristupamo na kotu Požar.

Odavde je teren potpuno otvoren, šume više nema, a i snijega je puno manje nego u šumi.

Putanja do Kamenca je potpuno vidljiva, treba se spustiti u malu dolinu i izaći na JI rame Kamenca. Nastojimo što manje gubiti na visini, a u tome nam pomaže snijeg koji još uvijek pritišće grmove kleke u podnožju grebena.

Zato idemo što više udesno i dolazimo na strmiji teren koji zahtjeva upotrebu ruku i nezahtjevno penjanje po stjenovitim blokovima i između njih.

Nakon toga strmina popusti, nastavljamo bridom grebena do vrha.

Sa naše desne strane su strmi odsijeci u dolinu Bijele vode,

a lijevo je greben vrha Plavac sa interesantnim putanjama za zimski uspon.

Prava nagrada za uloženi trud je pogled prama sjeveru.

Vjetar je potpuno stao pa cijeli sat uživamo na vrhu koji obilježavamo malom piramidom naslaganog kamenja.

Na kraju za one koji koriste GPS, samo slika onoga što je zabilježio Garmin sat.

Sad zasad ostanite kući i zdravi. Pandemija će proći, planine će ostati.

Minimalna visina
3 Izlazak iz Vilinog klanca 1368 m 3.03 km
4 Planinarski Dom Bijele Vode 1440 m 4.75 km
5 Kamenac 1867 m 6.08 km
Nedostupne informacije mogu biti prikazane kao 0.

Ovaj track je preuzet 114 puta(s).

Molimo registrujte/prijavite se za download ovog track-a.