Planinarski dom Kruzi

• 64.jpg
Planinarski dom "Kruzi" (1265 m) je zidana kuća (12 x 8 m), smještena na Krug planini, lokalitet Radetine košare i vlasništvo je Pl. društva "Cincar" Livno. Kuća je građena od 26. kolovoza 2004. do 26. rujna 2008. godine. Dom je službeno otvoren 27. rujna 2008. godine. Kuća ima dnevni boravak, 3 spavaonice (ukupno 45 kreveta), kuhinju, smočnicu i toilette. Sporedni objekt je sastavni dio doma (sjeverozapadna strana), dužine 18m, širine 2,5 m. U njemu se nalazi drvarnica (ujedno i ostava), cisterna (10000 l) i "zimska soba". "Zimska soba" je uvijek otvorena, a u njoj se nalazi ognjište s napom i pribor za roštilj. Uz dvije strane kuće su i dvije prekrasne terase (ukupno 80m2). Stotinjak metara od kuće su sagrađena dva poljska zahoda. U blizini je, također, i bunar s pitkom vodom, vlastništvo Društva, koji presuši za vrijeme velikih suša. Istočno od doma (7-8 minuta hoda) je izvor Kamenica koji nikad ne presuši. Izgrađena je 1900., a Društvo ju je obnovilo 2008. godine. Dom je otvoren sukladno najavama, i po potrebi. Uskoro će Društvo nabaviti i terensko vozilo pa će dom biti otvoren svake subote i nedjelje od travnja do kraja listopada. KAKO DOĆI DO DOMA? Osobnim vozilima i manjim autobusima (20-tak sjedišta) do doma se može, iz Livna, stići iz dva pravca: 1. Iz Livna (kod Hotela "Dinara" i mosta na Bistrici) 4 kilometra magistralnom cestom prema Glamoču/Bosanskom Grahovu. Tu skrenuti desno (postavljen je znak za pl. dom) i nakon jednog kilometra asfaltnom cestom (ta cesta prolazi između mjesta V.Kablići i Suhača) skrenuti desno. Odatle makadamskom cestom 9 kilometara do doma. Markacija i znakovi za pl. dom su duž cijelog puta vidljivi. Ukupno 14 kilometara i 40tak minuta vožnje. 2. Iz Livna (kod Hotela "Dinara" i mosta na Bistrici) ravno prema Bozićevoj kući (200 m), cestom do Braline kuće, zatim desno pa 50 m i opet lijevo, a onda 200 m ravno. Tu desno i na prvom zavoju prolazi se kroz selo Zastinje, a ta cesta prolazi preko brda Bašajkovac. Kada se iziđe iz šume, vozi se između stočarskih farmi, a od lokve (vidljiva je) lijevo i ravno oko 3 km pa se dođe do ceste koja vodi od V. Kablića i Suhače. Tu desno i ravno do doma (oko 2 kilometra). Ukupno 12 kilometara i 35 minuta vožnje. Kontakt: Tatjana Tomić, +387 63 371558, +387 34 201352,