Mezića stijena

Osvrt na dva prva velika klasična smjera ispenjana u Mezića stijeni u Čvrsnici.


Mezića stijena, Čvrsnica: Dva prva, velika klasična, smjera. Crveni trokut - bivak prvih ponavljača. Crni trokut = bivak prvih penjača i prvih ponavljača. Visina stijene 800 m, dužina smjerova preko 1000 m.
Foto: M. Gafić


Lijevi smjer (crna linija): Dragman - Laszowski
Prvi penjali Marijan Dragman i Emil Laszowski, 16-17. augusta 1941.
(19 sati, bivak ispod crvene rupe, u donjoj polovini stijene).
1. ponavljanje: Alija Vatrenjak i Slobodan Žalica, 10. jula 1974.
(14 sati, bivak na vrhu stijene).
Prvi pokušaj: Emil Laszowski i Vilko Šporčić, ljeto 1939.
Pokušaj prvog ponavljanja: Miha Verovšek i Dane Škerl, 24. jula 1949.
Pokušaj prvog ponavljanja: Slobodan Žalica i Alija Vatrenjak,
4-5. septembra 1973. (bivak u donjoj polovini stijene, na istom mjestu
gdje su bivakirali Dragman i Laszowski).

Ključna mjesta u donjoj polovini stijene --VI, V+, gornji dio lakši,
većinom III-IV.

Desni smjer (crvena linija): Brezovački - Ceraj
Prvi penjali Slavo Brezovečki i Zdravko Ceraj, 13-15. augusta 1941.
(26 sati, dva bivaka).
1. ponavljanje: Boris Kovačević, Slobodan Simić, Muhamed Gafić,
Duško Savić, juli 1981. (15 sati, bivak pri vrhu stijene).
Pokušaj prvog ponavljanja: France Zupan i Božo Fakin, 24. jula 1949.

Ključna mjesta u donjoj polovini stijene V+, gornji dio lakši,
većinom III-IV.

Tehnički opisi smjerova objavljeni su u vodiču Žalice i Hilčišina,
"Velike stijene u planinama BiH" (2012), str. 58-61.

Slobodan Žalica

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Read more
Cookies
Cookies
Cookies
Cookies
Accept
Decline
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Marketing
Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
DoubleClick/Google Marketing
Accept
Decline