Dernečište-Maglić (15.10.2017)

Uspon na Maglić

Put Tjentišta smo krenuli u 6.30, prilično kasno za ovaj već kratki jesenji dan. Još nismo bili ni odlučili kojim pravcem da idemo do vrha. Dvoumili smo se između Prijevora i Dernečišta kao polazne tačke, najviše iz razloga što nismo znali koliko snijega ima na Magliću.

Dva sata vožnje do Tjentišta, a onda još jedan truckanja po makadamu. Za one koji ne znaju, ulaz u NP Sutjeska se plaća 5KM po osobi i 5KM za auto. I tako truckajući se, sa kamena u rupu i onda opet na kamen nekako se dogovorismo da ipak idemo sa Dernečišta. Da sebi olakšamo u povratku, kada smo opremu izbacili na Dernečištu, auto smo odvukli na Prijevor, pa se onda pješke vratili nazad. Za to vrijeme je ostatak ekipe doručkovao i pripremio se za polazak. Ipak i tu smo, pored jutarnjeg kašnjenja, izgubili još sat vremena tako da smo s turom krenuli tek u 10.30.

Na putu je bilo malo snijega, ali više je smetalo to što je staza bila blatnjava i klizava. Probijali smo se lagano kroz nisko rastinje i kleku i uživali u jesenjim bojama pejzaža oko nas. Vrijeme je bilo perfektno, vedro, bez vjetra, ali opet ne pretoplo. Nadali smo se da stijena neće biti previše klizava, ali nas je tješilo što je sajla na ovoj strani Maglića u prilično dobrom stanju. Poslije nekih sat i po, stigli smo pod stijenu. Malo snijega, malo blata ali ništa strašno. Na ovakvim stazama (Via Ferrata) obavezno se koristi oprema za penjanje: kaciga i alpinistički pojas sa via ferrata setom (ili prusika sa dva karabinera). U principu ovaj uspon nije pretjerano zahtjevan, ali bi bilo krajnije neozbiljno ne ispoštovati ove sigurnosne procedure.

Na usponu smo bili stvarno pažljivi. Pogotovo na mjestima prekrivenim snijegom, a gdje nije bilo postavljene sajle. Srećom, završni uspon na greben, strma livada na kojoj nema sajle nije bio pretjerano klizav. Na ovakvim mjestima treba biti oprezan, jer svako proklizavanje može biti fatalno. Na vrh smo stigli prilično kasno, sa obzirom da smo planirali svratiti i do Trnovačkog jezera. Zato smo samo napravili par fotografija i odmah se uputili prema Crnogorskom Magliću, dva metra visočijem vrhu od ovog našeg. Nismo pretjerano žurili. Znali smo da nema šanse da do Prijevora stignemo prije mraka, pa smo odlučili da idemo ipak lagano i da barem siđemo niz sipar do Trnovačkog jezera po dnevnom svijetlu.

Sunce je zašlo kad smo bili u šumi iznad samog jezera. Pauzu smo napravili kod izvora, pored kućice u kojoj inače bude graničar koji naplaćuje taksu (1€ po osobi) za ulazak u Crnu goru. Ovaj put smo stigli malo pokasno, a njemu se izgleda već završilo radno vrijeme. Na stolovima pored kućice smo uz svijetlost čeonih lampi napravili supu i kafu i fino odmorili. Oktobarske noći na planini su prilično hladne, tako da smo se morali dobro utopliti.

Kada smo krenuli put Prijevora kroz Suhu jezerinu shvatio sam da ja u stvari uživam kada se tura oduži i uđemo u noć (naravno ako nije u pitanju neki ozbiljan problem). Bilo je prekrasno na momente ugasiti lampe i gledati u vedro nebo, puno zvijezda. Cijelim ptem do auta sam razmišljao kako bi bilo dobro da sutra nije ponedjeljak i da se može ostati prenoćiti u šatoru pored jezera. Na Prijevor smo stigli oko 10 sati. Malo umorni, ali oduševljeni ljepotom oko nas. Ipak valjalo je krenuti jer pred nama je bilo 3 sata vožnje do Sarajeva.  

 

Galerija slika (potrebno je malo vremena da se galerija učita)

 

 Rezervišite ovu turu !

Tehnički podaci o turi:

Polazna tačka: Dernečište

Završna tačka: Vrh Maglića - Trnovačko jezero

Upute za dolazak do polazne tačke: Iz Sarajeva izači putem M18 koji preko Trnova vodi do Foče. Prije Foče skrenuti desno prema Tjentištu na put M20.Na Tjentištu, kod benzinske pumpe (koja ne radi)  skrenuti lijevo i lošim makadamskim putem voziti sve do raskrsnice i onda lijevo do Dernečišta. Ulaz u nacionalni park Sutjeska se plaća

Opšte upute: Sa Dernečišta se putem kroz šumu uputiti prema podnožju Maglića. Pratiti stazu sve do ulaza u ferratu, a onda, uz obavezno korištenje kacige i prusike sa karabinerima, sajlom sve do sedla između crnogorskog i bosanskog Maglića. Uputiti se desno, grebenom, prvo na bosanski Maglić, a poslije izlaska na vrh na Bosanskoj strani, vratiti se stim grebenom u pravcu jugoistoka do Crnogorskog vrha Maglića, a zatim dalje na jug preko Carevog dola i Šarene Lastve sve do Trnovačkog jezera.

Od jezera na sjever kroz Suhu jezerinu sve do Prijevora, a onda makadamskom cestom nazad na Dernečište

Oprema: Kaciga, alpinistički pojas i ferata komplet (može i prusika sa dva karabinera). Zimi dodatno cepin i dereze. Standardna planinarska oprema prilagođena vremenskim uslovima

Sigurnosne informacije: Uspon na Maglić sa Dernečišta je tehnički zahtjevan. Sajla je u dobrom stanju i prilikom penjanja Via ferrate obavezno je korištenje zaštitne opreme: kaciga, alpinistički pojas i ferata komplet (može i prusika sa dva karabinera).  Nema opasnosti od mina.

Tehnička zahtjevnost ture: Kondiciona zahtjevnost ture:
3.jpg d.jpg

 


Min Elevation
1363 m
Max Speed
5.4 km/hr
Max Elevation
2355 m
Average Speed
1.86 km/hr
Total Elevation Gain
1428 m
Total Distance
19.31 km
Total Elevation Loss
1428 m
Total Time
10h 24m 04s
# Elevation Distance
1 Dernečište 1644 m 0 km
2 Izvor Carev do 2119 m 5.15 km
3 Izvor kod kućice 1533 m 6.69 km
4 Prijevor 1658 m 10.65 km
5 Suha Jezerina 1358 m 13.22 km
6 Trnovačko jezero 1519 m 14.76 km
7 Vrh Maglic BiH 2386 m 18.08 km
8 Vrh Maglić CG 2388 m 18.68 km
Values not available in the file may shown as 0.

This track was downloaded 314 time(s).

Please register/login to download this track.
openstreetmap
https://{s}.tile.opentopomap.org/{z}/{x}/{y}.png
© OpenStreetMap contributors
Distance: {0} {2} Elevation: {1}
Distance: {0} {2} Speed: {1}
Distance: {0} {2} Heart Rate: {1}
Distance: {0} {2} Cadence: {1}
https://planinarenje.ba/media/com_gpstools/markers/02marker.png
https://planinarenje.ba/media/com_gpstools/markers/default.png
#0000FF
#0000FF
2
100
google.maps.MapTypeId.SATELLITE
1
0
1
0
0
0
google.maps.ZoomControlStyle.DEFAULT
google.maps.MapTypeControlStyle.HORIZONTAL_BAR
Distance
Elevation
Speed
Heart Rate
km
kmph
m
km
mi
m
ft
mile/hr
ft/sec
km/hr
m/s

 

 

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Read more
Cookies
Cookies
Cookies
Cookies
Accept
Decline
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Marketing
Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
DoubleClick/Google Marketing
Accept
Decline