Zašto unos obične vode nije dovoljan nakon povećanog znojenja?

Zašto unos obične vode nije dovoljan

 

Koristi od vježbanja i bavljenja sportom su brojne, no kako se većina nas više brine o vanjskom izgledu i opremi a manje o unutrašnjim potrebama našeg tijela, dovodimo se u opasnost od dehidracije.

Mnogi misle da će se izgubljena tečnost nadoknaditi pijenjem vode ili pak da će gubljenje tečnosti i energije nadomjestiti pijenjem nekog od komercijalnih dostupnih pića.

Stoga je značajno naglasiti da prilikom znojenja ili gubitka tečnosti na drugi način, ljudski organizam ne gubi samo vodu, iz organizma se izbacuju i elektroliti potrebni za pravilno funkcionisanje tijela. Najvažniji od njih su natrij i kalij. U ekstremnim slučajevima, teška hiponatremija (nizak natrij u krvi) može dovesti do smrti.

U situacijama nakon što organizam izgubi eletrolite potrebne za njegovo funkcionisanje, pijenje obične vode može biti opasno. U takvim prilikama da bi ljudsko tijelo apsorbiralo tečnost, tj. vodu istovremeno je u organizam potrebno unijeti natrij i glukozu. Pored toga, prilikom unosa tečnosti potrebno je unijeti i kalijum. Kalijum je važan za srce, nervne i bubrežne funkcije, ravnotežu kiselina i baza u tijelu kao i razmjenu energije.

Oralna rehidraciona sredstva služe da nadoknade tečnost i elektrolite u ljudskom organizmu i koriste se za prevenciju i liječenje dehidracije. Od svog uvođenja i razvoja za široku upotrebu sredstava za oralnu rehidraciju (ORS) došlo je do smanjenja broja smrti zbog dehidracije, pogotovo kod bolesti koje uključuju ili su izazvane dijarejom.

Bolesti koje izazivaju dijareju su vodeći uzrok smrtnosti u djece u dobi ispod 5 godina, što godišnje čini 1,7 miliona smrti. Budući da je neposredni uzrok smrti u većini slučajeva dehidracija, ove tragične posljedice je gotovo u potpunosti moguće spriječiti upotrebom sredstava za rehidraciju. Prije razvoja sredstva za oralnu rehidraciju, do 1970. godina prošlog stoljeća medicinski tretman u slučajevima dehidracije bila je intravenozna zamjena elektrolita i tečnosti. Ovaj pristup je znatno skuplji i nepraktičan u odnosu na oralnu primjenu sredstva za rehidraciju. Šezdesetih i sedamdesetih godina su ljekari u Južnoj Aziji razvili jedno od prvih sredstava za oralnu rehidraciju koje uključuje glukozu i elektrolite za tretiranje i preveniranje dijareje kod pacijenata svih uzrasta. 

Sredstvo za oralnu rehidraciju

Razvoj sredstva za oralnu rehidraciju predstavlja ogromni napredak na polju javnog zdravstva. Uzimanjem sredstava koja sadrže sve navedene sastojke prevenirate dehidraciju i negativna stanja u organizmu koje ona izaziva.

Od 2006. godine, Svjetska zdravstvena organizacija (SZO) je uvela novu naprednu formulaciju ORS rastvora (koji sadrži manje soli i šećera, tzv. rastvore manje  osmolarnosti) i  koje su posebno prilagođene uslovima dehidratacije karakteristične za zemlje razvijenog svijeta. Alvogen ORS je prilagođen uslovima karakterističnim za zemlje Balkana i Evrope.

U paleti proizvoda koji služe kao dodatak prehrani kompanija Alvogen je ponudila šumeće tablete Alvogen ORS, koje brzo i efikasno nadoknađuju izgubljenu tečnost i elektrolite.

Alvogen O.R.S. sredstvo za oralnu rehidraciju idealno je za preveniranje i tretman dehidracije kod ljudi. Prevencija dehidracije izuzetno je važna kod aktivnih ljudi koji se bave sportom, profesionalno ili rekreativno, ali i svih onih čiji organizam zbog pojačanog znojenja zahtijeva efikasniju nadoknadu tečnosti i  elektrolita. Alvogen ORS šumeće tablete imaju blag i prijatan ukus, sličan limunadi, rastvor se lako priprema (jednostavnim rastvaranjem šumeće tablete), a primjenjuje se podjednako efikasno kod djece i odraslih.

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Read more
Cookies
Cookies
Cookies
Cookies
Accept
Decline
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Marketing
Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
DoubleClick/Google Marketing
Accept
Decline