Južni greben Čvrsnice (8.7.2018)

Južni greben Čvrsnice

Planina zna biti okrutna, i koliko god bili svjesni toga može vas iznenaditi. Planove nekada morate promjeniti, prilagoditi se ili čak skroz odustati od njih. To smo se uvjerili i ovog vikenda.

Planirali smo obići južni greben Čvrsnice, gdje kao najviši vrh dominira Pločno. Na toj lokaciji postoji 11 vrhova i kota sa visinom preko 2000 metara. U subotu smo htjeli obići pet bližih, koji se nalaze zapadno od Pločnog, a ostatak u nedjelju. Iz Sarajeva smo krenuli oko podne. Vrijeme je bilo prilično tmurno, ali u Hercegovini se očekuje sunce. Na Sovičkim vratima nas je dočekao prizor koji oduzima dah. Morali smo stati da napravimo par fotografija. Pored te ljepote, "dah nam je oduzeo" i crni oblak koji se zakačio za vrh Čvrsnice. Možda ga vjetar odnese, ponaasmo se :)

Inače na tom južnom dijelu nema izvora. Kako smo planirali noćiti u šatoru, odlučili smo se autom popeti makadamskim putem koliko mognemo (put je prilično loš, čak i ako imate terenca). U autu bi ostavili zalihe vode, šator i vreće, vratili se do njega zbog noćenja i onda u nedjelju nastavili sa turom. Od Sovičkih vrata je potrebno proći pored motela Hajdučke vrleti, obići Blidinjsko jezero i sa njegove južne strane se odvojiti na makadamski put za Pločno. Mi smo uspjeli izači do nekih 1700 metara nadmorske visine i auto smo parkirali na proširenje pored puta. Taj dio izgleda stvarno jezivo jer svuda oko nas bila kleka koja je izgorila.

Iako je tu sijalo sunce, dok smo oblačili gojzerice zabrinuto smo gledali u crni oblak iznad nas. Puhao je jak i hladan vjetar. Trebalo nam je nešto manje od dva sata do 2000 metara nadmorske visine gdje smo ušli u oblak. Počela je padati ledena kiša, vidljivost nekih 10-ak metara, ponekad i manja. Prošli smo pored GSS-ov kućice na Koti 2093 i odlučli da za taj dan još samo izvidimo put do Kote 2119. Znao sam da je prilaz prilično zahtjevan i da treba proći pored dvije velike vrtače. Pokušali smo pronaći put, prvo pored jedne, a onda i pored druge vrtače. Međutim, kad bi došli do njihovog ruba, od magle ne bi vidjeli ništa osim bijelog ambisa pod nama. Bilo je mokro i klizavo pa smo prekinuli sa pokušajima i vratili se nazad do auta.

Postavljanje šatora po vjetru, na mali travnati prostor u izgorjeloj kleki je prilično zahtjevan posao, ali bio je završen do prvog mraka. Kako je noć odmicala, udari vjetra su postajali sve jači, a naš šator očito nije bio za baš takve ekstremne uslove. Na momente ga je vjetar znao sljepiti do zemlje. U ponoć smo ga morali sklopiti i preći u kombi. Iako je vjetar ljuljao auto cijelu noć (činilo se das pavamo u čamcu na nemirnom moru), bilo je dosta ugodnije i toplije.

6 sati ujutro, iznad nas vedro nebo, pogledam u vrh gore još uvijek onaj crni oblak. 7 sati, 8 sati isto. Tek u 9 se razvedrilo i na vrhu. Krenuli smo polahko istim putem ko jučer. Naša dvodnevna tura se sada pretvorila u jednodnevnu. Cilj nam je bio snimiti GPS track i panorame 360°  na što više od ovih 2000+ vrhova.

1. Prva je na redu Kota 2093. Nalazi se uz sami makadamski put i na njoj je izgrađena kućica GSS-a. Za nju i ne trebaju neke posebne upute, jer skoro nemoguće je fuliti.

2. Produžili smo dalje putem, koji na vrhu grebena skreće na istok. Kota 2219 se nalazi samo 50 metara sjeverno od puta. Sa nje se pruža odličan pogled na cijelu Čvrsnicu.

3. Vrh Ćuprija 2101 mnv je južno od puta. Treba se spustiti nekih 500 metara nizbrdo. Neka vas ne zavara (kao što je mene) jedna kamena kupa koja se nalazi nekih 200 metara prije Ćuprije. Pošto je na večoj nadmorskoj visini lahko se zbuniti. Od Ćuprije se morate istim putem vratiti do makadama koji vodi na Pločno

4. Pločno 2228 mnv je ujedno i najviši vrh Čvrsnice. Na njemu se nalazi telekomunikacijski objekat. Sama oznaka vrha (kameni stub) je na sjevernoj, a sanduče sa pećatom na južnoj strani objekta. Najčešći pristup ovom vrhu je planinarska staza iz Masne luke koja do vrha dolazi uz sipar sa sjeverne strane grebena

5. Od Pločnog nastaviti grebenom na istok, a onda južno do Kote 2182. Na njoj se nalazi kamena kupa visoka skoro 2 metra, tako da se lahko vidi i sa velike udaljenosti. Nalazi se samo 10-15 minuta daleko od Pločnog

6. Najlakši put do vrha Kapci 2156 mnv jeste od Kote 2182 pravo na sjever do ruba grebena, a onda grebenom do vrha Kapci. Mi smo pokušali direktno "kraticom" što nam je oduzelo dosta vremena jer smo se morali spuštati u jednu vrtaču.

Dan je polahko odmicao i odlučili smo da ne idemo dalje. Ostavićemo Veliki Jelinak i tri kote za neki drugi put. Odlučili smo samo još u povratku otići na Kotu 2119. Vratili smo se rubom grebena do Pločnog, a onda putem do Ivine kose iznad Kote 2093.

7. Kota 2119 je malo zahtjevnija za popeti. Između nje i puta se nalaze dvije zaista duboke vrtače, tako da je prilično teško odabrati najlakši put. Uglavnom morate biti spremni na malo penjanja kroz stijene, kao i na malo odpenjavanja, uz ekstreman oprez da se ne okliznete jer je kamenje jako nestabilno. Ako nemate iskustva ili vas je strah visine bolje je odmah odustati. Iako mi je prijatelj skrenuo pažnju da je najlakše proći grebenom između dvije vrtače meni to tako nije izgledalo. Valjda zato što nisam mogao vidjeti drugu stranu grebena. Zbog toga smo se polahko spustili skoro do dna lijeve vrtače, pa onda popeli na drugu stranu grebena koji je obrastao klekom. Sa tog mjesta sam jasno mogao vidjeti da je spuštanje u vrtaču bilo pogrešno. Greben, iako malo eksponiran je zaista najbolji izbor. Od tog mjesta postoji prosječena staza skoro do samog vrha. Kota 2119, iako najzahtjevnija za popeti ima sigurno najljepši pogled. Zato smo tu i napravili najdužu pauzu, za ručak i kahvu. Vratili smo se nazad preko grebena i na taj način uštedjeli dosta vremena.

Iako je u subotu bilo loše vrijeme, nedjelja je uspjela popraviti raspoloženje. Bilo je jakog vjetra, nešto oblaka, ali u glavnom sunčano. Sumrak nas je uhvatio u autu nešto prije Blidinjskog Jezera, pa smo to iskoristili za još nekoliko lijepih  fotografija. A svakako nam se valja vratiti da dovršimo planiranu rutu.

Nastavak: Južni greben Čvrsnice 2. dio

Galerija slika (potrebno je malo vremena da se galerija učita)

Minimalna visina
6 Kota 2182 2182 m 4.44 km
7 Kapci 2156 2156 m 5.36 km
8 Kota 2119 2119 m 8.08 km
Nedostupne informacije mogu biti prikazane kao 0.

Ovaj track je preuzet 199 puta(s).

Molimo registrujte/prijavite se za download ovog track-a.