V. Vilinac-Pločno (6.-7.10.2012)

Hajdučka vrataKako se udaljavamo od ljeta dani su sve kraći i kraći. Sve je manje vremena za duže ture, a i vrijeme postaje promjenjivo. Ovo nam je nekako bio zadnji voz za ovu dvodnevnu turu na Čvrsnici. Preći 42 km po planini je prilično zahtjevno čak i kada se podjeli na dva dana. Planirali smo da iz parka prirode Blidinje odemo do vrha Veliki Vilinac (2118 m/nv), zatim pređemo na vrh Pločno (2228 m/nv) i ponovo se spustimo do Blidinjskog jezera.

1. dan

Polazna tačka je bila Muharnica, mjesto koje se nalazi 2-3 km iza ulaza u park prirode Blidinje. Na lijevu stranu se odvaja makadamski put koji vodi prema vrhu Veliki Vilinac. Na samoj raskrsnici se nalazi putokaz, tako da je nije problem naći. Put je prilično dobar, tako da se može sa autom proći još nekih 3 km. Pošto smo se mi planirali vratiti drugim putem koji se završava 12 km od naše polazne tačke izbacili smo ruksake iz auta koje sam odvukao još 6 km prema Blidinjskom jezeru i ostavio pored motela Hajdučke vrleti. Ljubazna uposlenica motela me svojim kolima vratila do Muharnice, tako da nisam morao gubiti vrijeme na pješačenje nazad. Ovako će nam u povratku auto biti na dosta bližem, a nadam se i na sigurnijem mjestu.

Naša tura je započeta u 10 sati. iza leđa nam je ostajala Blidinjska visoravan i prelijepi Vran. Nakon nekih pola sata hoda od naše polazne tačke, naišli smo na livadu, sa desne strane je bila kućicu pored koje je bio bunar sa vodom. Kasnije nam je domar iz PD Vilinac rekao da je voda pitka. Nedugo iza kućice je putokaz koji nas vodi desno prema vrhu V.Vilinac. Na raskršću su postavljene drvene klupe tako da se može napraviti manja pauza. Put je fino markiran i vodi dalje kroz šumu. Dan je bio prelijep, i ugodan za planinarenje. Uspon ka vrhu je nekako "fino raspoređen", tako da se umor gotovo i ne osjeti . Nakon uzbrdice uvijek dođe jedan dio ravnog puta na kojem se može odmoriti u "hodu", pa onda opet mala uzbrdica.

Za nešto manje od četiri sata smo stigli do raskršća koje je vodilo desno prema domu Vilinac (15 min), lijevo prema jezeru Crvenjak (30 min) i Hajdučkim vratima (45min). Imali smo dovoljno vremena i krenuli smo prema prelijepom jezeru koje se nalazi na 2000 m/nv i tu smo napravili prvu veću pauzu. Na samo 15 min. od jezera su Hajdučka vrata koja bi bilo šteta ne posjetiti. Od njih se pruža predivan pogled na Grabovicu i Prenj u daljini. Iznad Hajdučkih vrata je vrh Drinjača (Trinjača) (2038 m/nv) sa kojeg smo napravili prelijepe fotografije Prenja. Taj dan smo planirali posjetiti i Veliki Vilinac, ali zbog neplaniranog odlaska na Drinjaču morali smo ga odgoditi za ujutro. Do PD Vilinac smo stigli pred sami mrak. To je inače dom sagrađen na najvišoj nadmorskoj visini u BiH (1961 m/nv). Ljubazni domaćin Remzo nas je odmah ponudio čajem i kahvom, a za večeru grahom. Nakon 17 km koje smo prešli taj dan odmor će nam sigurno dobro doći.

2. dan

Ustajanje je bilo oko pola 7, i odmah poslije kahve smo se zaputili prema vrhu Veliki Vilinac (2118 m/nv), koji je od doma udaljen tek nekih 40 minuta hoda. Sa Vrha se pružao predivan pogled na prostor koji smo jučer prepješačili, a sa druge strane se u daljini vidio vrh Pločno i dio puta koji nas je čekao taj dan. Vratili smo se do doma po ruksake, na obližnjem izvoru nasuli vode i krenuli put vrha Pločno. Ovaj dio puta nam se učino nekako težim od onog jučer, što zbog umora koji se nagomilao, što zbog kamenja koje je bilo po putu. Iako smo stvarno pažljivo hodali na jednom mjestu je najmlađi član naše ekipe iskrenuo skočni zglob. Sreća nije bilo ništa ozbiljnije, pa je pomogao elastični zavoj iz prve pomoći. Sa ove staze se na lijevu stranu odvajaju putevi za feratu prema Grabovici i za Pestibrdo (2035 m/nv).

Za nekih 3 sata smo stigli do raskršća za Pločno (1.45 h) i Masnu luku (2.30 h). Za Pločno nas je krenulo samo dvoje. Ostali su odlučili napraviti malo veću pauzu, jer trebalo je požuriti pošto su se tamni oblaci počeli nagomilavati iznad nas. Svaki čas je mogla zapadati kiša, ali na svu sreću vjetar je stalno tjerao oblake. Poslije skoro dva dana hodanja, uspon uz sipar prema vrhu je bio prilično težak. Uprkos svemu na vrh smo izašli mnogo brže nego što je pisalo na putokazu. Jak vjetar nam nije dao da se zadržimo duže od par minuta, teko toliko da se napravi nekoliko fotografija, i onda brzo nazad.

Put prema Masnoj luci je bio stvarno naporan. Velika nizbrdica sa puno klizavog kamenja. Na par momenata bi se kroz granje mogla vidjeti Blidinjska visoravan, i svaki put bi se činila sve dalje. U podnožje smo stigli tek u sumrak, svi već vidno umorni. Ostalo nam je još oko 6-7 km hoda po ravnici do motela Hajdučke vrleti gdje smo jučer ostavili auto.

Tehnički ova tura nije nešto zahtjevna, ali kondiciono zaista jeste. Iako je podjeljena na dva dana, nije lahko preći ukupno 42 km (prvi dan 17, a drugi 25 km). Plava linija na mapi označava prvi dan (Muharnica-H.Vrata-Vilinac), crvena drugi (V.Vilinac-Pločno-Blidinje), a narandžasta put Jablanica-Blidinje.

Galerija slika (potrebno je malo vremena da se galerija učita)

Rezervišite ovu turu !

Polazna tačka: Muharnica

Završna tačka: Vilinac - Pločno

Upute za dolazak do polazne tačke: Idite magistralnim pute M17 do Jablanice. Uđete u grad, zatim regionalnim puten R419 zapadno preko sela Doljani do Sovičkih vrata. Tom prilikom ćete preči jednu kratku dionicu makadamskim putem. Od ulaska u park prirode Blidinje 6 km do motela Hajdučke vrleti.

Motel se nalazi na sredini između polazne i završne tačke. Zamoliti nekoga iz motela da vas prebaci do Muharnice (6km) da bi vam auto bilo bliže sutra u povratku.

Opšte upute: Od Risovca skrenutio prema Muharnici na istok i ići makadamskim putem sve do drvene klupe. Tu se odvaja markirana staza na desnu stranu (južno) koja vodi prema Velikom Vilincu. Pratiti stazu sve do raskršća za Hajdučka vrata i tu skrenuti lijevo (istok). Na putu proći pored jezera Crvenjak. Odmah iznad Hajdučkih vrata je vrh Drinjača (Trinača). Vratiti se istim putem do raskršća i sada skrenuti lijevo prema Prijegonu i domu Vilinac. Stotinjak metara ispod doma (istočno) ima izvor. Put iznad doma (Zapadno vodi do vrha Veliki Vilinac. Vratiti se do doma i putem koji vodi jugozapadno nastaviti prema Pločnom. Iči sve do raskrsnice za Masnu luku, te produžiti šravo i uz sipar se popeti do vrha pločno. Vratiti se na raskrsnicu i uputiti se prama Masnoj luci. Odatle cestom sve do motela Hajdučke vrleti.

Oprema: Standardna planinarska oprema prilagođena vremenskim uslovima.

Sigurnosne informacije: Staza nije tehniočki zahtjevna (ali jeste kondiciono) i nema opasnosti od mina.

Tehnička zahtjevnost ture: Kondiciona zahtjevnost ture:

Minimalna visina
19 vrh Drinjača 2011 m 90.35 km
20 Vrh Pločno 2224 m 98.65 km
21 Vrh V.Vilinac, 2085 m 104.07 km
Nedostupne informacije mogu biti prikazane kao 0.

Ovaj track je preuzet 128 puta(s).

Molimo registrujte/prijavite se za download ovog track-a.