Lupoglav (09.2.2013)

Lupoglav(autor: Sadiković Šefik)

Devetog febuara 2013.g. sam ustao rano, negdje oko 2 sata, a već u 02:30 sam, sa još 8 prijatelja iz Velike Kladuše, bio na putu ka Mostarskoj Bijeloj. Tamo gomila poznatih lica, naše komšije iz Bihaća a među njima i vođa ovog pohoda Ermin Lipović-Lipa. Kao što je već poznato i ove 2013 godine PS BiH u saradnji sa GSS BiH organizuje tradicionalni Memorijalni uspon na Lupoglav u spomen na prve osvajače Lupoglava u zimskim uslovima.

Ilija Dilber, Zijo Jajatović i Milorad Stjepanović su u tom pohodu, 14.02.1970.g, smrtno stradali prilikom spuštanja usred sniježne mećave. Nađeni su nekoliko mjeseci poslije. Pred sami polazak uz 114 učesnika ovogodišnjeg pohoda je bio reklamni auto Red-Bula sa dvije prelijepe dijevojke koje su nam djelile "krila". Međutim,  kad sam pogledao svoj ranac koji je bio teži od 25kg. ruka mi se spusti, snaga nestane i krila slomiše. Na putu prema Barnom dolu, gdje smo trebali postaviti kamp i prenoćiti, pokušao sam se držati onog pravila "hodanje po hladnoći" tako da sam tempo prilagodio uslovima "na cesti". Međutim,  zbog "osovinskog" opterećenja od 125kg, voda je bljunula po cijelom "motoru".

Odmah po dolasku, uz samu šumu sam postavio moj mali rozi dom i prohodao okolo da napravim koji snimak. Moj cimer Almir još "grebe"uz staru bukovu šumu pa sam odlučio da mu i večeru pripremim. Ipak se radi o djetetu iz mojeg sela Vrnograča. Za ovu priliku slab šator, slaba vreća ali jako srce odvažilo se ponovo doći na mjesto gdje je prošle godine umalo stalo. Sa više iskustva spreman sam slijedećih 12 sati provesti i na -12c, Napolje ne planiram, čak sam i "wc", koji će mi kasnije grijati noge, stavio iza leđa.

Jutro 10.02.2013.g. na Barnom Dolu se budi 114 planinara iz šireg regiona. Najbrojniji su gosti iz Beograda. Kad sam kod gostiju da spomenem goste iz Poljske, Češke i tri gošće iz Splita. U ranim jutarnjim satima su nam se pridružilo još 9 planinara iz Jablanice koji su u 01:30 krenuli iz Mostarske Bijele. Sa njima je bio i najstariji učesnik "Knez", koji je juče prelazeći potok Bijela upao u vodu, vratio se u kombi, prenoćio, osušio i ujutro nam se ponovo pridružio. Kad smo kod prelaska vode moram kritikovati organizatora što nije obezbjedio bolji "prelaz" preko vode i  uklonio po koju granu ili kupinu da nam usput ne "kradu" kape,odjeću pa čak i vreće za spavanje. Pošto se ovdje radi o međunarodnom pohodu mislim da je trebalo malo bolje pipremiti stazu.

Minutom šutnje pored grobova pokojnih Ilije i Milorada odajemo počast. Učesnicima se obratio najstariji učesnik pohoda "Knez" iz Zenice koji je i sam učestvovao u akciji spašavanja pomenutih planinara-alpinista, te je tom prilikom nešto više rečeno i o samom stradavanju trojice BH Alpinista.

Magla je na momente bila toliko gusta da ni vodić Lipa bez navigacije nije siguran u tačnu lokaciju. Na ovom mjestu je Knez tražio da se pohod do vrha odgodi zbog novonapadalog snijega i guste magle. Lipa je znao da i ako ga posluša, barem pola planinara će na vlastitu odgovornost krenuti prema vrhu, pa izdaje upute o postavljanju dereza i naveza.

Uz put bi se napravila i pokoja fotografija. Šteta što vrijeme nije bilo  lijepše. Zamislite samo fotografiju sa 120 planinara u navezima po lijepom sunčanom vremenu. Eto, sada ću  morati i dogodine doći zbog te fotografije.

Završni uspon je prošao bez većih problema. Sve ide po planu i svi imaju isti cilj kao i ja, doći do vrha zabosti cepin u snijeg ili led, napraviti nekoliko slika i polako se vratiti do "naselja". Svi mi planinari imamo puno virtuelnih prijatelja preko društvenih mreža. I onda ti se desi da sretneš takvog prijatelja i u momentu kad ti vidi samo 18% lica on te prepozna.To se meni desilo u ovoj magluštini me poznao Magir Maha Mesić i tako smo se napokon i zvanično upoznali.

Na vrhu. To je taj trenutak oko kojeg se sve vrti: ustajanje, vožnja, noćivanje u snijegu, oprema i uvjek novi prijatelji, pa i loše vrijeme ima svoje čari. Baš jutros mi se javio jedan mladi planinar Tomica iz Makedonije. Priznao mi je da je postao planinar samo zato što je prošle godine njegov prvi uspon na  2007m visoku planinu bio nespješan. Hoću reći da se sve vrti oko tog Vrha,  pa čak i neuspjeh.
Vjetar je bio jak, temperatura oko -20c sve što je pokušalo biti tečno se zaledilo. Čak se i na nosu mog prijatelja formirala mala ledenica.

Silazak sa vrha mora biti oprezniji nego uspon i to je pravilo kod svih pohoda. Tada obično dolazi do nesreća i povreda. Onaj tko se na platou Prenja izgubi ili nađe u nekoj teškoj situaciji kad ugleda Neretvu odahne znajući da je "izlaz"na dohvat ruke.

Galerija slika (potrebno je malo vremena da se galerija učita)

Rezervišite ovu turu !

Polazna tačka: Mostarska Bijela

Završna tačka: Lupoglav

Upute za dolazak do polazne tačke: Izači iz Sarajeva na zapad putem M17 i voziti preko Konjica i Jablanice prema Mostaru. Kada prođete skretanje za Drežnicu voziti još 7 km i prije mosta skrenuti lijevo u kanjon Bijele. Voziti makadamom sve do male brane na Bijeloj i tu parkirati auto

Opšte upute: Od brane krenuti makadamskim putem koji vodi uz Bijelu prema sjeveru. Preči preko Bijele i markiranom stazom krenuti prema Grabovčićima. Od Grabovčića kroz bukovu šumu proči sa zapadne strane Ovče sve do Barnog dola. Proći kroz dio obrasto klekom, te uz sipar izači na Sedlo između Vidine kape i Lupoglava. Sa sedla krenuti malo prema zapadu, a onda sa južne strane se popeti na vrh.

Povratak je istim putem

Oprema: Standardna planinarska oprema prilagođena vremenskim uslovima.

Sigurnosne informacije: Staza je kondiciono zahtjevna, treba biti pažljiv prilikom završnog uspona uz sipar na vrh Lupoglava. Nema opasnosti od mina. Ponjeti dovoljno vode jer na ovom području nema izvora

Tehnička zahtjevnost ture: Kondiciona zahtjevnost ture:

Minimalna visina
4 Lupoglav 1999 m 6.9 km
5 Mostarska Bijela 141 m 14.11 km
6 Ulaz Za Lupoglav 1674 m 20.09 km
Nedostupne informacije mogu biti prikazane kao 0.

Ovaj track je preuzet 34 puta(s).

Molimo registrujte/prijavite se za download ovog track-a.