Markovac-Tvrtkovac (25.7.2021)

Markovac-Tvrtkovac

Još jedna planinarska tura sa nižom nadmorskom visinom, ali svojom ljepotom ne zaostaje puno za onim visokogorskim. Čak šta više, šuma kojom je ovo područje prekriveno nas je štitila od jakog sunca.

Dugo smo razmišljali odakle krenuti na Tvrtkovac (1305mnv), najviši vrh Ravan planine. Ovo područje ne poznajemo baš najbolje pa nam je največi izaov bio odabrati polaznu tačku i naravno autom doći do nje. Izbor je pao na Markovac, potok kraj puta za Pepelare. Najlakši način da pronađete tu lokaciju jeste da u Google maps upišete koordinate 44.281728, 18.043356 i pokrenete navigaciju. Ukoliko niste ljubitelj tehnike jednostavno na kružnom toku u Zenici (južni ulaz) skrenuti na prvi izlaz desno i proći kroz naselje Crkvice. Skrenuti desno, proći kroz Kasapoviće i kod sela Drugavci skrenuti lijevo. Na sljedećem skretanju desno, pa onda lijevo na makadamski put za Pepelare. Voziti pravo uz potok Markovac i auto parkirati na proširenju kraj puta.

Od auta smo krenuli makadamskim putem ka Pepelarima. Poslije par stotina metara, na lijevoj strani smo ugledali malo sklonište (ili odmorište) sa česmom odmah pored. Kilometar kasnije stigli smo na raskrsnicu, gdje se put lijevo odvaja za Pepelare, a desno ide ka Tvrtkovcu. Od ovog dijela se pojavljuju i prve planinarske markacije, vjerovatno staze od Pepelara. Put dalje zaobilazi vrh Ruda glava (1013mnv) sa sjeverne strane i dolazi se na raskrsnicu, gdje se nalaze putokazi lijevo za Tvrtkovac i Ponijere, a desno ka Seocima i Trešnjevoj glavi. Tačnije, Za Tvrtkovac ne treba skrenuti lijevo kod putokaza, nego produžiti 50-ak metara ka Trešnjevoj glavi, pa onda skrenuti na stazu, čiji je ulaz malo zarastao i nije baš vidljiv.

Izlazak na vrh je moguć i ovim desnim putem za koji smo se mi odlučili. Put se spušta ka Seocima, a onda poslije 1,5 kilometara se treba skrenuti lijevo ka Tvrtkovcu. Ova staza je malo duža (1,5km), ali je uspon blaži. Na njoj postoji jedan izvor sa pitkom vodom, i nedaleko od njega potok, koji bi isto tako trebao biti čist, jer iznad nema nikakvih kuća ni naselja. Taj posljednji kilometar put ne ide kroz šumu i bilo je dosta toplo. Ipak, na samom vrhu je pirkao neki vjetrić, tako da smo ispod jednog drveta napravili malo dužu pauzu za ručak.

Nakon pauze smo svratili do izvora koji se nalazi nekih stotinjak metara ispod puta koji vodi na vrh. Mjesto silaska je označeno na putu, ali staza do izvora nije markirana. Ipak nije ga bilo teško naći. U povratku smo koristili drugu stazu koja se grebenom spušta na raskrsnicu Tvrtkovac-Trešnjeva glava. Ova staza je dosta ljepša od makadamskog puta kojim smo došli i definitivno nju treba koristiti, barem u jednom pravcu.

Naša tura je završila u kasnim posljepodnevnim satima. Svidio nam se Tvrtkovac i vjerovatno ćemo ovu turu nekada opet ponoviti.

Galerija slika (potrebno je malo vremena da se galerija učita)

Minimalna visina
8 Raskrsnica Tvrtkovac-Trešnjeva glava 2 1186 m 3.65 km
9 Izvor ispod Tvrtkovca 1232 m 4.05 km
10 Tvrtkovac 1304 m 1312 m 4.41 km
Nedostupne informacije mogu biti prikazane kao 0.

Ovaj track je preuzet 19 puta(s).

Molimo registrujte/prijavite se za download ovog track-a.