Pad Mašičke stijene

Mašička stijena - "Bliski susret treće vrste"

Nedavno se desila katastrofa - Mašička stijena je "pala"! Za "pad" Mašičke stijene, koja se nalazi u Mašičkom kanjonu, odgovorni su K.M i M.H.

Da nije Mašičke stijene, ne bi bilo ni Mašičkog kanjona, a i Mašica ko zna gdje bi i kako iscurila. Znate li gdje je Mašička stijena? Samo nemojte reći u Mašičkom kanjonu, jer se od sličnih provokacija Zgembi navuče mrak na oči.
Kako smo, prema predanjima, mogli zaključiti, Mašička stijena se nalazi u Mašičko

Sarajlije, hm, njima ništa nije "zabremede", najmanje Mašička stijena

Nedavno se desila katastrofa - Mašička stijena je pala! Ne, "pala"! Za "pad" Mašičke stijene (koja se nalazi u Maši... hm, hhhmmm) odgovorni su K.M i M.H. (U povjerenju: Keno Muftić i Muri Husanović)
Stijena, koja je od pamtivijeka bila obožavana kao Niko Tako (Niko Tako: djevica na japanskom) i bila ponos zavidovićana, "pala" je. Zavidovićani su ogorčeni ovim grubim nasrtajem banovićana i sarajlija kojima, eto, ništa nije sveto pa ni Mašička stijena.

Mašičke stijena: "Odbrana i posljedni dani"

Bilo kako bilo, K.M. i M.H. naletješe na ovu stijenu te navališe, onako više refleksno nego svjesno. Stijena se žestoko opirala, u nekim trenutcima podmećući čak četvorke (IV) i petice (V) koje su K.M. i M.H. plaćali ostavljenim klinovima, zguljenim prstima, krvlju i znojem... Čin je trajao punih devet sati. Nakon razdjevičenja, stijena se, poražena, povukla u mrak. Kanjon Mašice pritiskala je tišina, miris borova i ispušnih plinova u tragovima...

"Lost in translation"!

Vijest o "padu" Mašičke stijene javnost je primila sa nevjericom. Prema legendama koje se prenose s koljena na koljeno (od ovoga se takođe Zgembi e-poštaru navuče mrak na oči), stajalo je zapisano da će Mašička stijena kad tad naje... ovaj, pasti. Šta je problem? Javnost je bila šokirana činjenicom da toj, tako "vrućoj" informaciji, treba toliko vremena da se probije iz Mašice na Zone-2000. Prema legendi, Muri nikad nije našao put ka Zone-2000, a Keno... Keno je krenuo u sasvim suprotnom pravcu i sada se nalazi negdje u Africi, na putu ka Z-2000...

Mašička stijena i "Strah od letenje" (odnosi se na karabinere)

Na sreću, postoji telefon (oprosti Zgembo) pa vijest kad tad ili kako tako nađe put do vas:
- Alo, alo... slušaj pažljivo, ovo neću ponavljat dva puta, Mašička stijena je pala..!
- Alo, alo, prenesi dalje, mačka i stijena je pala...
- Alo, šalji dalje: mačka iz sijena je mala...
- Alo, prenesi 'vako: mačka ih sjeb...la. Alo...
Treba li reći da je telefon bio "gluhi".

"Doručak na travi", i to u p'o frke, takvi su banovićani!

Dobro, dosta gađanja ironijom, personifikacijom, glorifikacijom, zaje...ncijom i ostalim stilskim figurama, stijena još stoji tamo gdje je stajala od vajkada, čekajući nove zavodnike (zlobnici vele mušterije). A ovo je, za sva vremena, uklesano u Spomeniku prirode Tajan:
Ocjena: V. Visina stijene 200 m. Vrijeme penjanja 9 sati.
Prvi penjali: Miralem Husanović Muri i Kenan Muftić Keno 15.05.2005.
Pristup: Od parkinga ispod Mašičke stijene prema kanjonu Mašice. Na ulazu u Mašički kanjon lijevo, uz sipar i ravno do stijene.
Opis smijeri: Ulaz u smjer je lijevo od bivka (10-tak metara) u "logičnoj pukotini".

"Odiseja Mašička stijena"

Smjer ide kroz "logičnu pukotinu" (IV) do male šume. Iz šume ide desno prema bridu i nastavlja bridom do iznad malog zuba (II-III). Od zuba ravno do ploče i tu se priječi 10-tak metara desno (II) do pod stijenu sa lomljivim ljuskama. Smjer ide preko ljuske desno od bora (uz sami bor) pod prevjesni dio i lijevo priječi do kratke pukotine, poslije koje se priječi oko pet metara desno (kroz žbunje) do suhog drveta. Odatle gore ravno kroz pukotinu (IV-). Dalje razvedenim bridom do šume, a zatim preći desno pod pukotinu (II). Preko pukotine (V, ostavljen klin) i pokretnih ploča do police sa borom, a od bora ravno preko grma u šumu i tu se završava smjer.
Smjer nije opremljen za ponavljanje. Prepiručljivo je da se ponesu čokovi (ili frendovi) i dosta trakica. Stijena je na mjestima kršljiva.
Silaz: Sa platoa istočno (lijevo, južno) do kamenog mosta, nastaviti 100 m, a onda dole podnožjem stijene.

PS: Na žalost, zbog prekida "telefonskih" veza ostali smo uskraćeni za informaciju kako se smijer zove i šta je to "logična pukotina". Prema legendama, smijer se zove Keno&Muri, mada ga neki zovu i Salkin. Eto..!