Registrirani vs. "registrirani" spasavaoci

© M. Duratbegović

Ovo je poziv svim registriranim spasavaocima BiH da se aktivno uključe u akciju zaštite naziva Registriranog gorskog spasavaoca od onih "spasavaoca" koji se izjašnjavaju i deklarišu kao spasavaoci

Ovim putem želim skrenuti pažnju na nemaran odnos PS BiH i određenih komisija u Savezu, koje su zadužene za školovanje i dodjelu zvanja registrirani spasavaoc/spasilac, prema mnogim našim kolegama koji su pošteno i sa dugotrajnim radom i trudom stekli zvanje spasavaoca, i to zvanje sa ponosom nosili i danas nose. Danas takvih spasavalaca imamo u GSS STANICA TRAVNIK, GSS STANICA MOSTAR, GSS STANICA SARAJEVO, KLUB SPASAVALACA 2000. Žao mi je što tu ne mogu više da ubrojim GSS STANICA ZENICA koja je prije rata bila jedna od najjačih u bivšoj Jugoslaviji, pa GSS STANICA GORAŽDE, GSS STANICA IZ NOVOG TRAVNIKA i druge. 

© M. Duratbegović

Kako se može dogoditi da jedno PD dobije stanicu GSS kad nema po Statutu PS BiH i po pravilnicima istog saveza o registraciji stanica dovoljan broj registriranih spasavalaca i ostalog kadra. Neke stanice broje 4-5 članova od kojih ni onaj jedan registrirani spasvalac GSS nije dovoljno osposobljen za to zvanje. Najveća tragedija je što ovo sve znaju i članovi komisija zaduženih za GSS u PS BiH. Svi oni koji nađu sebe u ovom tekstu, ako žele da demantuju iznešene činjenice, neka organizuju skup spasavalaca BiH, gdje će svaka stanica imati priliku da pokaže znanje a ne ŠMINKU, tj. opremu. 

© M. Duratbegović

Svaka čast pojedinim INSTRUKTORIMA koji su pokušali poslije rata da urade nešto na planu školovanja kadra za zvanje spasavaoca i da podmlade svoj instruktorski kadar. Sve je ostalo samo na jednom lijepom druženju nekoliko mjeseci, od Dive Grabovice, Velikog kuka, Vlašiča... Nekome nije odgovarala ta ideja da se podmladi kadar, da se iškoluje nekoliko novih SPASAVAOCA i novih INSTRUKTORA.

© M. Duratbegović

Ni do danas nismo uspjeli da formiramo registar spasavalaca PS BiH. Naši spasavaoci ni danas nemaju knjižice GSS, niti značke GSS, kao navodno ne možemo se dogovoriti kako i kome dodijeliti te brojeve od 0001 i dalje. I to smo bili dogovorili na Pl. domu "PAPELARI" 17.03.2001. godine kada je usaglašeno da brojevi legitimacija GSS počinju brojevima od 2000 i dalje. Tad sam ja dobio broj 2013 koji je kod mene u legitimaciji. Je li bitan uopće taj broj, bio on 1 ili 2013? Da nas ima toliko, to bi bila prava stvar. Jeli bitno tko ima značku 0001? Nije! Bitno je samo da je taj čovjek osposobljen za to da može nositi tu značku, da je spasavalac koji će biti u stanju u svakom momentu pružiti adekvatnu pomoć u planini i bilo gdje drugo. Hoće li se ta značka kopčati ovako ili onako to je najmanje bitno. Konačno, kad je sve dogovoreno oko znački, na skupu spasavalaca u Sarajevu 2000 godine odjednom nema se para za to. 

© M. Duratbegović

Imamo para kad trebamo dati iznose od 10 i više hiljada/tisuća KM za ekspedicije pojedinim članovima. Nemam ništa protiv ekspedicija i ponosim se svakim našim alpinistom i planinarom kad čujem i vidim da je osvojio neki vrh i van BiH, ali se ne ponosim sa tim da za 10 godina nismo uspjeli skupiti pare za legitimacije i značke GSS-a.
Kolege spasavaoci, ovo moje pismo shvatite kao kritiku upućenu svima nama, a ujedno i kao poziv da konačno nešto napravimo, te da krenemo sa radom.

© M. Duratbegović

Tekst i foto: M. Duratbegović
Snimci su napravljeni prilikom polaganja za zvanje
GORSKOG SPASAVAOCA I ZVANJE INSTRUKTORA GSS-a
u području Dive Grabovice, Velikog kuka i Vlašića

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Pročitaj više
Cookies
Cookies
Cookies
Cookies
Prihvatam
Odbijam
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvatam
Odbijam
Marketing
Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
DoubleClick/Google Marketing
Prihvatam
Odbijam