Orijentacija sa GPS uređajem (1. dio)

Orijentacija sa GPS uređajem

Danas je tehnologija prisutna u svim segmentima našeg života.

Tako je i sa orijentacijom. Ne možemo reči da su karta i kompas u potpunosti izbačeni iz upotrebe, niti će se to vjerovatno još dugo desiti, ali GPS uređaji su uzeli veliki dio tržišta na tom polju.
GPS je kratica za Global Positioning System. To je mreža  satelita koja kontinuirano odašilje kodirane informacije, s pomoću kojih je omogućeno precizno određivanje položaja na Zemlji. Da bi se to uspješno uradilo potrebna je konekcija sa minimalno 4 satelita. Iz tog razloga GPS uređaji često ne rade u zatvorenim prostorima, a oni sa slabijim signalom prave greške u dubokim kanjonima, gustim šumama  i među visokim zgradama. 

Nove generacija GPS uređaja su sve savršenije, imaju jače prijemnike, osim GPS (američkih satelita) koriste i GLONASS (ruske satelite) tako da je tačnost dosta veča i skoro nikada ne gube signal. Osim toga uređajima su dodate i mnoge druge funkcije tako da ih večina sada ima: topografske karte, kompas, barometar, visinomjer, putni računar (mjeri udaljenost, vrijeme itd), velike display-e sa touch screen tehnologijom...

Jedna od najosnovnijih podjela GPS uređaja može biti na one koji se koriste u vozilima (za navigaciju po cestama) i na uređaje za outdoor aktivnosti. Svaki od njih ima svoja svojstva i prednosti zavisno od njihove namjene, i prilikom kupovine morate obratiti pažnju na njih.

Ukoliko kupujete uređaj za automobil trebate voditi računa o tome da ima veliki display zbog preglednosti, zvučno navođenje, kvalitetne rutabilne karte, dobar nosač za uređaj itd.

Kod nabavke Outdoor GPS-a bitne su neke druge stvari: dug vijek baterije, da ima i GLONASS, kompas, barometar, topo karte, da displej nije prevelik jer puno troši bateriju, da je po mogućnosti sa tipkama jer je tad lakše rukovati u rukavicama, da nije touch screen jer bolje podnosi hladnoću, da je vodootporan itd.

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Pročitaj više
Cookies
Cookies
Cookies
Cookies
Prihvatam
Odbijam
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvatam
Odbijam
Marketing
Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
DoubleClick/Google Marketing
Prihvatam
Odbijam